مدیتیشن افزایش شادمانی

آموزش یوگا در کرج, مدیتیشن افزایش شادمانی

از این مدیتیشن ساده می توانید برای کسب نشاط و شادابی در طول روز بهره ببرید . صبح زود پس از بیدار شدن از خواب در محلی مناسب و آرام که با هوای پاک و سرشار از انرژی حياتی صبحگاهی همراه است به این مدیتیشن بپردازید .

مديتيشن نگرش همراه با تعمق

آموزش یوگا در کرج , مدیتیشن نگرش همراه با تعمق 

این تمرین در اصل یادگیری نگریستن به چیزی بگونه ای فعال ، دینامیک ، هوشیارانه اما بدون استفاده از کلمات است. شیئي طبيعي مانند يک صدف دريايي يا يک قطعه سنگ و يا يک شاخه کوچک خشک از يک درخت را برای مديتيشن خود انتخاب نموده و در فاصله ای قرار دهید که بتوانید براحتی آنرا ببینید

مديتيشن شمارش تنفس

یوگا در کرج , مدیتیشن شماره تنفس 

در يک نشست راحت با ستون فقرات صاف و کشيده بنشينيد . هدف از اين مديتيشن انجام کاری خاص در زمانی مشخص است ، یعنی تنها کاری که انجام میدهید شمارش تعداد دم ها و بازدم هاست . در این تمرین سعي بر این است حتی الامکان با حفظ آگاهي کامل فقط به تنفس  خود توجه داشته باشید

مديتيشن حباب

یوگا در کرج, مراقبه حباب 

در يک نشست راحت با ستون فقرات صاف و کشيده بنشينيد. براي مدتي از تنفس طبيعي خود آگاه باشيد. آرام آرام آگاهي و حواس خود را به اعماق درياچه اي آرام و با آبی زلال معطوف کنيد. تصور کنید بسیار آرام و راحت در کف اين دریاچه ي آرام نشسته اید. می دانید که حباب های بزرگ آب، چقدر آرام تا سطح آب بالا می آیند

در سکوت مراقبه کن!

آموزش یوگا در کرج, مراقبه در سکوت

از نشستن بدون دلیل و انگیزه در سکوت ، لذت ببر . در سکوت نشستن ، نفس کشیدن ، وجود داشتن ، گوش دادن به پرندگان یا به تماشا نشستن تنفس . حضور آگاهانه . . . آرام ، آرام رایحه ای تازه از تو برخواهد خاست 

حضور در لحظه ابدی اکنون

آموزش یوگا در کرج , حضور در لحظه ابدی اکنون

برای تجربه حضور در لحظه ابدی اکنون کافی است که توجه را کاملا به کاری که در حال انجام دادن آن هستیم متمرکز کنیم . نوع کار اهمیتی ندارد ، بلکه توجه کامل داشتن مهم است! برای مثال اگر مشغول نوشیدن چای هستید می بايست توجه را کاملا بر روی بخاری که از فنجان چای بر می خيزد ، گرمای ملایمی که با دست خود احساس می کنید ، عطر و طعم چای و همجنین آرامشی که از نوشیدن آن در شما ايجاد می شود ، متمرکز کنید