آموزش آساناهای یوگا: پادماسانا یا وضعیت لوتوس

معرفی نشست های یوگا: پادماسانا

در زبان سانسکریت "پادما" به معنی "گل نیلوفر" است و به نوعی میتوان گفت که این گل نماد آموزشهای ذهنی یوگاست ... یلوفر در آبهای راکد و باتلاقها رشد میکند اما حتی قطره ای از آب نیز نمیتواند روی گل یا برگهای آن باقی بماند. ذهن نیز در عالم مادی همینگونه رشد میکند.

سلام بر خورشید با صندلی

آموزش آسانای یوگا: سلام بر خورشید با صندلی

اگر از مشکل کمر درد و یا زانو درد شدید رنج میبرید و بواسطه دردهای کمر ،  پشت ، زانو و . . . خود را از نعمت "سلام بر خورشید" محروم ساخته اید ، لطفا با استفاده از صندلی و به کمک تصویر زیر حتما سلام بر خورشید خود را مجددا آغاز کنید .جهت مشاهده توضیحات و تصاویر کامل "سلام برخورشید" بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

تکنیک جین جی دو

آموزش آساناهای یوگا: تکنیک جین جی دو

یکی از آساناهای اصلی و مهم در یوگا «وريکش آسانا» يا «وضعيت درخت» است که از آساناهای تعادلی یوگا محسوب میشود. با انجام این آسانا تعادل لازم بین نیمکره های راست و چپ مغز ایجاد میگردد. تکنیک چینی جین جی دو به مدت یک دقیقه در روز موجب بالا رفتن ایمنی بدن شده و فشار خون و قند را تنظیم می کند

تمرينات مخصوص مراقبت از پاها

تمرينات مخصوص مراقبت از پاها در يوگا

زمانی که شما درد و يا بیماری ها را از طریق انجام مستمر آساناهاي يوگا بر طرف کنيد ، از بروز بیماری هایی نظیر کمر درد ، زانو درد و يا ديگر بیماری های استخوانی و مفصلی خود جلوگیری خواهيد نمود. آساناهاي یوگا نه تنها عضلات را تحت کشش قرار می‌دهند ، بلکه به درمان التهابات پا و مشکلات آن نیز کمک شاياني می‌نمایند. 

تمرين هاي پاوان موکت آسانا

 تمرين هاي پاوان موکت آسانا

تمرينات پاوان موکت آسانا به جهت تأثير فراواني که بر روي بدن دارند مهم تلقي ميشوند . در سانسکريت براي اين گروه از تمرينات واژه "تمرينات ظريف" در نظر گرفته شده است ... اين تمرين ها به عنوان تمرين هاي مقدماتي براي انبساط تمام عضلات و مفاصل انجام شده ، تمرينات گرم کننده یوگا نيز محسوب مي گردند 

آموزش آساناهای یوگا: هالاسانا یا وضعیت گاو آهن

آموزش هالاسانا در یوگا

هالا Hala به معنی گاو آهن و آسانا  Asana به معنی وضعيت و حالت است. در این آسانا بدن به نوعی به شکل یک گاوآهن قرار میگیرد. این آسانا وضعیت ساروانگ آسانا یا ایستادن بر روی شانه را تکمیل می کند  از فواید آن ایجاد آرامش در مغز و کاهش استرس و خستگی, تحریک ارگان های داخل شکم و غده تیروئید, کشش در شانه ها و ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات از فواید این آساناست.