آموزش مدیتیشن باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

مدیتیشن  مراقبه هارا انرژی لبخند درونی مدیتیشن افزایش نشاط خنده  شادمانی  شادی  نشاط  شادابی سرزندگی یوگا  باشگاه یوگا پرنده آزاد کرج 

مدیتیشن افزایش نشاط و شادمانی

از این مدیتیشن ساده می توانید برای کسب نشاط و شادابی در طول روز بهره ببرید . صبح زود پس از بیدار شدن از خواب در محلی مناسب و آرام که با هوای پاک و سرشار از انرژی حياتی صبحگاهی همراه است به این مدیتیشن بپردازید .

نحوه اجرا : در يکی از نشست های یوگا با ستون فقرات صاف و سر در راستای ستون فقرات قرار گیرید . آرام آرام آگاهی را به جریان تنفس ببرید و از جریان طبیعی تنفس خود آگاه باشید . تمامی تمرکز خود را بر روی نفس های آرام و منظم خود متمرکز کرده و بدین ترتیب در بدن خود احساس سبکی و آرامش را تجربه کنید . پس از مدتی احساس وانهادگی و سبکی را در عضلات صورت ، فک ها و تمامی بدن احساس خواهید کرد . در این مرحله از تمرین به واژه های خنده، شادی ، نشاط و شادابی فکر کنید و بر روی این واژه ها مراقبه کنید . هر گاه ذهن از این واژه ها دور شد فقط به آرامی مجدداً بر روی این کلمات برگردید و بر آنها متمرکز شوید . تا هر زمانی که احساس راحتی می کنید در این حالت بمانید . مدیتیشن را تا پانزده دقیقه می توانید ادامه دهید . شما پس از دقایقی احساس نشاط و سرزندگی را در وجود خود احساس خواهید کرد . در اين زمان انرژی لبخند درونی را نيز از منطقه هارا بالا بکشيد و بر روي لب هاي خود تبسم کنيد . آرام آرام اين انرژی را به تمام صورت و چشم هاي خود گسترش دهید و با چشم های بسته ، از چشمان خود لبخند بزنيد . بر اثر این مراقبه احساس نشاط، سرزندگی و شادمانی را کاملاً تجربه خواهید کرد و البته این نشاط در سراسر روز نيز همراه شما خواهد بود .

شاد باشید و شادمان ، در پناه خداوند مهربان

باشگاه یوگا پرنده آزاد