آموزش باشگاه علمی ـ تخصصی يوگا پرنده آزاد

,آرامش ذهن ,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, مدیتیشن,کنترل ذهن , یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, باشگاه یوگا, یوگا در البرز, سکوت ذهن, مراقبه,موسیقی ریلکسیشن, موسیقی درمانی, مراقبه برموسیقی, آرامش درمانی, مراقبه حباب

  مدیتیشن حباب 

در يک نشست راحت با ستون فقرات صاف و کشيده بنشينيد. براي مدتي از تنفس طبيعي خود آگاه باشيد. آرام آرام آگاهي و حواس خود را به اعماق درياچه اي آرام و با آبی زلال معطوف کنيد. تصور کنید بسیار آرام و راحت در کف اين دریاچه ي آرام نشسته اید. می دانید که حباب های بزرگ آب، چقدر آرام تا سطح آب بالا می آیند.

سپس حباب بزرگي را تجسم کنيد و بالا آمدن آن را نظاره گر باشيد. اندیشه ، احساس و درک خود را چون حبابی در فضای دریا تصور کنید و ببينيد که حباب شما از این فضا عبور کرده و از آن خارج می شود. برای کامل کردن این مرحله پنج تا هفت یا هشت ثانیه وقت لازم است. وقتی فکر یا احساسی در شما پدید میآید در همین مدت بسادگی آنرا می بینید تا زماني که از آب گذشته و از فضای دید شما خارج شود. سپس تصور حباب دوم را شروع کنید و در همين مدت آنرا دنبال نمایید. در پی کشف، دنبال کردن یا همراهی با یک حباب نباشید. در پي تعبير و تفسير چيزي هم نباشيد. تنها حباب مورد تصور خود را با این فکر ببینید که این چیزیست که من می اندیشم و احساس می کنم. اگر همان حباب چندین بار بالا آمد، مدیتیشن را قطع نکنید. با ادامه تمرین این مسئله بر طرف خواهد شد. اگر نمی توانید ارتباط بین حباب ها را با منشاء افکار خود ببینید، نگران نشوید. با ادامه دادن تمرين این مسائل بر طرف می شود. اگر به نظرتان رسید که ذهنتان کاملا خالی شده بدانید این احساس، خود حبابی بسیار مفيد و پالايشگر است. بجای تصور نشستن در کف دریاچه و حباب هوا، می توانید تصور کنید در چمنزاری نشسته اید و دودهایی که از شعله اي آتش بر می خیزد را می نگرید! همچنین می توانید تصور کنید در کنار رودخانه ای نشسته اید و گاهی الواری روی آب شناور میشود!

پس از آزمایش، یکی از اين تصورات را انتخاب و برای دو هفته اول ده دقیقه در روز به اين مراقبه بپردازيد. بعد از دو هفته آنرا به روزی بیست دقیقه افزایش داده و پس از یک ماه اگر آنرا مفید دیدید، تمرين خود را به نیمساعت برسانید و در پایان این دوره تصمیم بگیرید که این روش را چگونه در برنامه مدیتیشن خود بگنجانید.

توجه : فراموش نکنيد هدف ما از انجام مراقبه ها، پايان بخشيدن به گفتگوهاي ذهني و تجربه آرامش پس از آن است.

لبتان خندان و دلتان شاد

باشگاه تخصصی يوگا پرنده آزاد