یوگا در کرج, آموزش آساناها

 

آموزش آساناهای يوگا: دانداسانا

داندآسانا یا نشست صحیح

داندا به معنای تکیه گاه است و منظور از دانداسانا وضعیتی است که پایه و اساس اجرای سایر آسانا های یوگا است. دانداسانا وضعیت شروع و آغازین برای برخی از حرکات نشسته یوگا بوده و از فواید آن تقویت عضلات پشت ، انبساط قفسه سینه و سرشانه ها ، اصلاح وضعیت بدن ، شناخت و رفع معایب در زانوها و مچ ها و ...

آموزش آساناهای يوگا: تادآسانا

آموزش تاداسانا در یوگا

در این وضعیت بیشترین میزان انرژی در بدن ايجاد و کمترین میزان انرژی نیز به مصرف می رسد . با اجرای این آسانا شما انرژی و هوشیاری خود را متمرکز می کنید .در واقع با قرار گرفتن در وضعیت تاداسانا ، همچنانکه هنگام ایستادن در نماز این حالت مورد توجه است اولین گام به سوی توازن بدن و تعادل آن برداشته می شود 

آموزش آساناهای يوگا: اشترآسانا

وضعیت شتر یا اشترآسانا

ناحیه قلب به دلیل تجربیات دردناک زندگی، غالبا می تواند منقبض و دچار گرفتگی شود. آساناهای یوگا که موجب باز شدن ناحیه قلب می شوند ابزاری عالی برای رهایی از تنش و احساسات دشوار هستند. وضعیت های گشاینده قلب یوگا همچنین کمک می کنند تا حال فردی که یوگا را تجزبه می کند، بهتر شود ... 

آموزش آساناهای یوگا: ساروانگاسانا (ایستادن بر شانه)

ساروانگاسانا یا ایستادن روی شانه در یوگا 

آرامش مغز / کاهش استرس / کاهش افسردگی های خفیف / تحریک غده ی تیروئید / بهبود یبوست / کمک به هضم غذا / کاهش خستگی بدن / سمزدایی بدن / کاهش علائم یائسگی / بهبود سردردهای مزمن / ماساژ کامل قلب / ایجاد تعادل هورمونی در بدن / تقویت اراده / شادابی و جوانی پوست صورت / پیشگیری از ریزش موها به جهت کاهش گردش خون در پاها و افزایش جذب خون و اکسیژن در سر و صورت.

آساناهای یوگا

آشنایی با آساناهای یوگا

آسانا ها حرکات فيزيکی یوگا هستند که موجب کند شدن روند پيري در بدن ، کاهش وزن ، تقويت عضلات ، اقزايش انعطاف ستون فقرات ، تقویت اعصاب ، متوقف ساختن بيماري ها ، رفع يبوست و سوء هاضمه و . . .  مي گردند . در اصل آساناهاي يوگا شامل 84000 حركت بوده است که در طي قرون متمادي بتدریج تقليل داده شده و نهايتا از ميان تمامي این حرکات تنها  84 آسانا مفيد و کاربردی تشخيص داده شده است 

آساناها، رقص انرژی ها

آساناها، رقص انرژی ها

آساناها رقص انرژی ها هستند. زمانی که وارد وضعیتی در یوگا می شویم، می بایست از انرژی های بدن و بعد ظريف وجود خود نيز آگاه شویم.هر وضعیت، اصول ساختاری، هماهنگی و حرکت شناسی مهمي دارد. اما یادگیری به جریان در آوردن انرژی درونی نیز به اندازه تمام این جنبه های مکانیکی، ارزشمند و مهم است

آموزش آساناهای یوگا: پسچیموتان آسانا (کشش کامل پشت)

آموزش پسچی موتان آسانا

در این وضعیت پشت بدن تحت کشش کامل قرار می گیرد. پسچیما (paschima ) به معنای غرب است و غرب تشبیه و کنایه ای از پشت بدن می باشد. واژه اوتان (uttan ) نیز یعنی کشش شدید...در کتابهای باستانی بیان شده است که این آسانا موجب افزایش اشتها، کاهش چاقی و درمان بیماری ها می گردد.