معرفی نشست های یوگا

,پادماسانا,وضعیت لوتوس,یوگا,باشگاه یوگا,چاکرادرمانی,یوگادرمانی,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, مدیتیشن, مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, یوگا در البرز, ریلکسیشن, تنفس درمانی, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, باشگاه یوگاکرج, یوگای خوب, یوگا البرز, باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز, مرکز یوگای استان البرز,یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان,راه یوگا,سیمین صدیق ابراهیم نیا,پرنده آزاد یوگا,

پادماسانا یا نشست لوتوس

در زبان سانسکریت "پادما" به معنی "گل نیلوفر" است و به نوعی میتوان گفت که این گل نماد آموزشهای ذهنی یوگاست. نیلوفر در آبهای راکد و باتلاقها رشد میکند اما حتی قطره ای از آب نیز نمیتواند روی گل یا برگهای آن باقی بماند. ذهن نیز در عالم مادی همینگونه رشد میکند اما حقیقت ناب وجود ما هرگز وابستگیهای مادی را به خود جذب نمیکند و همیشه خالص باقی میماند. پادماسانا یکی از اصیل ترین نشست های یوگاست که در کنار تمامی فواید و تاثیرات خود موجب آرامش و سکون ذهن میگردد. نوع ساده تر این آسانا یا نیمه آن یعنی "آردها پادماسانا" که با یک پا اجرا میشود وضعیت مناسبی برای تمرکز ، مراقبه و انجام تکنیک های پرانایام است.

 

آموزش :

1/ بر روی زمین در وضعیت دانداسانا بنشینید و پاها را رو بروی خود به سمت جلو دراز کنید.

2/ پای راست را از زانو خم کنید و با کمک هر دو دست آن را در انتهای ران پای چپ نزدیک به بدن قرار دهید. سپس پای چپ را نیز از زانو خم کنید و با کمک دست آن را در انتهای ران پای راست نزدیک به بدن قرار دهید. به این ترتیب هر دو پا به صورت علامت ضربدر قرار می گیرند. پاشنه پاها مماس با بدن و پنجه ها در خارج از بدن قرار میگیرند.

3/ عضلات پشت و ستون مهره ها را از سطح زمین به سمت بالا کشش دهید و قفسه سینه خود را منبسط کنید.

4/ هر دو دست خود را بر روی زانوها قرار دهید.

5/ چشمها را آهسته ببندید و لحظاتی در آرامش و سکوت قرار گیرید. سپس به جریان تنفس خود توجه کنید. بدن را بدون حرکت در سکون کامل قرار دهید.

6/ در این وضعیت یک الی پنج دقیقه باقی بمانید. سپس به حالت اولیه برگردید.

7/ وضعیت پاها را تغییر دهید و بار دیگر این تمرین را با پای مخالف تکرار کنید.

 

فواید آسانا :

_ از آنجایی که در آین آسانا بدن در حالتی ثابت و استوار قرار میگیرد موجب آرام شدن ذهن میشود.

_ موجب تشدید فشار بر بخش تحتانی ستون فقرات شده که خود اثری آرامبخش بر سیستم عصبی دارد‌.

_ در این وضعیت تنفس آرام میشود ، تنش های عضلانی کاهش یافته و فشار خون نیز کم میشود.

_ ذهن را هوشیار نگهمیدارد و در نتیجه یکی از آساناهای پیشنهادی برای تمرینات تنفسی یوگاست.

_ گردش خون بزرگ بدن که خون را بسوی پاها هدایت میکند در زمان اجرای این آسانا خون را مجددا به سمت شکم هدایت میکند لذا باعث بهبود فرآیند گوارش میگردد.

_ موجب افزایش انعطاف در مفاصل زانو و رانها میشود.

_ ماساژ مناسبی برای عصب سیاتیک محسوب میشود.

 

موارد احتیاط و محدودیت :

_ مشکلات جدی در زانوها 

_ عفونت های مجاری ادرار 

_ در صورت آغاز درد سیاتیک

,پادماسانا,وضعیت لوتوس,یوگا,باشگاه یوگا,چاکرادرمانی,یوگادرمانی,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, مدیتیشن, مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, یوگا در البرز, ریلکسیشن, تنفس درمانی, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, باشگاه یوگاکرج, یوگای خوب, یوگا البرز, باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز, مرکز یوگای استان البرز,یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان,راه یوگا,سیمین صدیق ابراهیم نیا,پرنده آزاد یوگا,

آگاهی تان روزافزون

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد