یوگا در کرج, تمرینات تنفسی یوگا

 

تنفس مثلثی

تنفس مثلثی

اين تمرين ساده ترين تمرين تنفسی است که در هر زمان و يا مکاني مي توانيد انجام دهيد . تمرين تفسی مثلثي شما را مطمئن می سازد که يک دور کامل تنفس را انجام داده ايد ، همچنين شما ملزم می گرديد که تمام توجه و حواس خود را به تنفس خود معطوف کنيد 

تنفس شکمي

  تنفس شکمي 

اين تنفس يکي از ابتدايي ترين و اصولي ترين تمرينات تنفسي مي باشد که براي شروع تمرينات تنفسي به شاگردان يوگا آموزش داده مي شود . با انجام اين تنفس هواي راکد ريه ها را خارج کرده و هواي تازه را جايگزين آن مي کنيم . همچنين اين تنفس محدوده حرکتي پرده ديافراگم را افزايش مي دهد 

تنفس تناوبی در یوگا (نادی شودانا پرانایاما)

 تنفس تناوبي ( نادي شودانا پراناياما )

نادي ها کانال هايي هستند که انرژي از آن ها عبور مي کند . در بدن 72000 نادي وجود دارد که سه نادي آيدا ، پينگالا و سوشومنا از نادي هاي اصلي بدن هستند . شودان به معني پاک کردن ، خالص کردن و شستن است و با انجام اين تنفس پاک کردن سيستم عصبي و دستگاه تنفس همچنین کانال هاي انرژي مد نظر است 

تنفس انسجام یافته

  تنفس انسجام يافته

منظور از این نوع تنفس ، نفس کشیدن با تعداد ۵ نفس در دقیقه است . برای تجربه این تنفس بسیار مفید و مؤثر لازم است برای انجام عمل دم تا پنج شماره تنفس انجام گردد ، بنابراین در هنگام دم تا پنج شماره بشمارید و برای بازدم نیز تا پنج شماره تنفس خود را طولانی کنید 

تمرینات تنفسی یوگا برای درمان سردرد و کاهش خستگی بدن

 تمرینات تنفسی یوگا (پرانایاما )

با استفاده از تمرینات تنفسی یوگا که سوریا بدا surya bheda و چاندرا بدا chandra bheda نیز یکی از این تنفس ها محسوب می گردد می توان بدن را سالم ، آرام ، متعادل و سرشار از پرانا يا انرژی حیاتی نمود . گفته شده است که با کنترل تنفس از حفره های بینی بیماری ها بهبود یافته و حتی تسلط بر اعمال غیر ارادی نیز مقدور می شود  

تمرينات تنفسي در يوگا / پراناياما

 تمرينات تنفسي در یوگا

تنفس حياتي ترين ويژگي حيات و زندگي در بدن انسان است که بر روي کليه فعاليت هاي سلولي ، خصوصاً سلول هاي مغزي اثر مستقيم و چشمگيري دارد . سلامتي عمومي هر فرد بستگي به عملکرد هماهنگ و متوازن دستگاه هاي بدن او دارد و با هماهنگي بيشتر اندام ها ، درصد سلامتي انسان نيز بالاتر خواهد رفت و بي شک تنفس عامل اساسي و مهمي در اين امر محسوب مي گردد 

آموزش تمرینات تنفسی یوگا : تنفس اوجائی Ujayi Pranayama

 تنفس اوجائی

در علم پراناياما آمادگي برای شنوائي سرود هستی،‌ با انجام تنفس هاي صدادار ايجاد مي شود که يكي از این تكنيك های تنفسی تنفس اوجائي مي باشد. تكنيك تنفسی اوجایی اهميت فراوانی در يادگيري ساير تكنيك هاي پراناياما داشته و اساس و بنیان بسیاری از تکنیک های تنفسی مي باشد