تمرينات تنفسي باشگاه يوگا پرنده آزاد

تنفس شکمي 

اين تنفس يکي از ابتدايي ترين و اصولي ترين تمرينات تنفسي مي باشد که براي شروع تمرينات تنفسي به شاگردان يوگا آموزش داده مي شود . با انجام اين تنفس هواي راکد ريه ها را خارج کرده و هواي تازه را جايگزين آن مي کنيم . همچنين اين تنفس محدوده حرکتي پرده ديافراگم را افزايش مي دهد . لازم به ذکر است که تنفس شکمي در نوزادان به صورت غريزي انجام مي گيرد .

,پرانایاما,تمرینات تنفسی یوگا,تنفس شکمی,پرنده آزاد یوگا ,یوگا, باشگاه یوگا, چاکرادرمانی,آموزش یوگا در کرج,کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج,یوگاکرج, یوگا کرج,یوگا عظیمیه,مدیتیشن,مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز, یوگا استان البرز,یوگاالبرز,یوگای خوب,باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز,یوگای تخصصی,

در وضعيت شاواسانا قرار بگيريد و تمام بدن را وانهاده کنيد . ابتدا براي مدتي نظاره گر تنفس طبيعي خود باشيد . کف دست راست را روي سطح شکم ( روي ناف ) و کف دست چپ را روي قفسه سينه قرار دهيد . ابتدا با يک بازدم عميق تمام هواي ريه ها را خارج کنيد . سپس دمي عميق بگيريد . با انجام اين دم بدون اينکه قفسه سينه متسع شود ، سطح شکم انبساط پيدا مي کند . در اين هنگام پرده ديافراگم نيز کاملاً پايين آمده و به شکم فشار مي آورد . پس از يک الي دو ثانيه مکث بازدم را انجام دهيد . در هنگام بازدم پرده ديافراگم بالا و به سمت ريه ها رفته و شکم به داخل کشيده مي شود . در پايان بازدم شکم منقبض شده و ناف به ستون فقرات نزديک مي شود . در حد يک يا دو ثانيه مکث کرده ، سپس تنفس بعدي را آغاز کنيد .

تذکر :

توجه داشته باشيد که تنفس مي بايست فقط در ناحيه شکم ايجاد شود  ، نه قفسه سينه .

انبساط و انقباض خود بخودي شکم را احساس کنيد و سعي نکنيد با حرکت ارادي عضلات شکم و يا فشار دست انقباض و يا انبساطي در شکم ايجاد کنيد .

تنفس را عميق و آهسته براي چند دقيقه ادامه دهيد .

در حالت پيشرفته ، اين تنفس را بدون قرار دادن کف دست ها بر روي شکم و قفسه سينه انجام دهيد .

,پرانایاما,تمرینات تنفسی یوگا,تنفس شکمی,پرنده آزاد یوگا ,یوگا, باشگاه یوگا, چاکرادرمانی,آموزش یوگا در کرج,کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج,یوگاکرج, یوگا کرج,یوگا عظیمیه,مدیتیشن,مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز, یوگا استان البرز,یوگاالبرز,یوگای خوب,باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز,یوگای تخصصی,

فوائد :

موجب ماساژ اندام هاي حفره شکمي مي گردد .

ذهن را آرام کرده و موجب آرامش مي شود .

استرس را کاهش مي دهد .

موجب آگاهي از هستي درون مي گردد .

موجب بهبود کارکرد دستگاه گوارش و درمان يبوست مي گردد .

در برخي از منابع به عنوان درمان آسم نيز از اين تنفس ياد شده است .

 

سلامتي و آرامش همراه هميشگي شما 

باشگاه يوگا پرنده آزاد ♥