آموزش تمرینات تنفسی

باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

,پرانایاما,تمرینات تنفسی یوگا,تنفس انسجام یافته,پرنده آزاد یوگا ,یوگا, باشگاه یوگا, چاکرادرمانی,آموزش یوگا در کرج,کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج,یوگاکرج, یوگا کرج,یوگا عظیمیه,مدیتیشن,مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز, یوگا استان البرز,یوگاالبرز,یوگای خوب,باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز,یوگای تخصصی,

تنفس انسجام يافته

منظور از این نوع تنفس ، نفس کشیدن با تعداد ۵ نفس در دقیقه است . برای تجربه این تنفس بسیار مفید و مؤثر لازم است برای انجام عمل دم تا پنج شماره تنفس انجام گردد ، بنابراین در هنگام دم تا پنج شماره بشمارید و برای بازدم نیز تا پنج شماره تنفس خود را طولانی کنید . اینگونه تنفس نحوه ضربان قلب (HRV) ، که سنجش درستی عملکرد سیستم عصبی پاراسمپاتیک است را به حداکثر خود می‌رساند . به عبارت بهتر تغییر سرعت و الگوی تنفس ، HRV  را تغییر می‌دهد و این امر خود منجر به تغییر در سیستم عصبی بدن می گردد . هر چه HRV  در حد بالاتری باشد مفیدتر است ، به جهت اینکه HRV  بالا موجب آن می‌شود که سیستم قلبی عروقی سالم تری داشته باشیم و بسیار قوی تر در برابر استرس های زندگی واکنش های مناسب و مدبرانه ای را از خود نشان دهیم . لازم به ذکر است تنفس با سرعت حدود ۵ نفس در دقیقه ، HRV  را ده برابر افزایش می دد .

دم شما گرم و طولانی

باشگاه یوگا پرنده آزاد