باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

آموزش آساناهای یوگا

 ,yoga,یوگا,یوگاکرج,یوگا کرج,بهترین باشگاه یوگا,آموزش یوگا,پرنده آزاد یوگا,آدوموکهاشوان آسانا,سگ سرپایین,سلامتی با یوگا,یوگا درمانی,یوگا البرز,کلاس یوگا,یوگا بانوان,یوگا استان البرز , Adho Mukha Svanasana

آدوموکهاشوان آسانا (سگ سر پایین)  

Adho Mukha Svanasana / Downward Facing Dog Pose

آدوموکها Adho mukha به معنای پایین نگه داشتن سر است و شوان Shvan به معنای سگ میباشد. این آسانا از وضعیتهای مهمی است که خستگی را در بدن کاهش داده و باعث شادابی ، سلامتی و سرزندگی شما میشود.

شروع حرکت به دو صورت انجام میگیرد :

1/ در وضعیت ویراسانا نشسته و به خم به جلو میرویم و سپس وضعیت را اجرا میکنیم.

2/ بر روی شکم قرار گرفته ، کف دستها را در دو طرف قفسه سینه میگذاریم و سپس در وضعیت مارجری آسانا یا وضعیت گربه مستقر میشویم. دستها به اندازه عرض شانه باز و پاها میبایست در امتداد کف دستها باشند. سپس با یک دم زانوها را از زمین بلند کرده و لگن را به سمت بالا میکشیم. پشت را به عقب هدایت کرده و وزن بدن بین کف دستها و پنجه پاها توزیع میشود.

توجه داشته باشید که دستها کاملا کشیده ، پاها صاف ، پشت زانوها باز و عضلات پشت ران میبایست به سمت باسن بالا کشیده شوند. پس از استقرار کامل در وضعیت آرام آرام پاشنه های پاها را به زمین نزدیک میکنیم و با دم و بازدم عمیق و شکمی حداقل هشت تنفس در وضعیت می مانیم.

 

,yoga,یوگا,یوگاکرج,یوگا کرج,بهترین باشگاه یوگا,آموزش یوگا,پرنده آزاد یوگا,آدوموکهاشوان آسانا,سگ سرپایین,سلامتی با یوگا,یوگا درمانی,یوگا البرز,کلاس یوگا,یوگا بانوان,یوگا استان البرز , Adho Mukha Svanasana موارد احتیاط و محدودیتفشار خون بالا ،سردرد ، اسهال ، مشکلات جدی دست و سرشانه ها ، بیماری سیاتیک حاد ، بارداری

 

,yoga,یوگا,یوگاکرج,یوگا کرج,بهترین باشگاه یوگا,آموزش یوگا,پرنده آزاد یوگا,آدوموکهاشوان آسانا,سگ سرپایین,سلامتی با یوگا,یوگا درمانی,یوگا البرز,کلاس یوگا,یوگا بانوان,یوگا استان البرز , Adho Mukha Svanasana فواید :

- سختی و خشکی را در کتفها و شانه ها کاهش میدهد و بازو و ساق پاها را تقویت میکند.

- موجب انعطاف و کشش در عضلات پشت ران میشود.

- گردش خون را به سمت سر بهبود بخشیده و در نتیجه فرد احساس سبکی و خنکی در ناحیه سر و مغز می کند.

- خستگی و استرس را کاهش داده و موجب تجدید قوا در کل بدن میگردد.

- خستگی های عضلات کمر را بر طرف میکند.

- به پیشگیری از پوکی استخوان کمک میکند.

- موجب تقویت دستگاه گوارش میگردد.

- تپش قلب را آرام میکند.

 

سلامتی و شادابی شما آرزوی ما است  

باشگاه یوگا پرنده آزاد