باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

آموزش آساناهای یوگا

 ,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, Yoga, یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga,  مدیتیشن, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, باشگاه یوگا, یوگا در البرز, باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز,باشگاه نمونه, مربی نمونه کشور, سیمین صدیق, پرنده آزاد یوگا,آدوموکهاشوان آسانا, سگ سرپایین, سلامتی با یوگا, یوگا درمانی, یوگا البرز, کلاس یوگا, یوگا بانوان, یوگا استان البرز, Adho Mukha Svanasana

آدوموکهاشوان آسانا (سگ سر پایین) در یوگا  

Adho Mukha Svanasana / Downward Facing Dog Pose

آدوموکها Adho mukha به معنای پایین نگه داشتن سر است و شوان Shvan به معنای سگ میباشد. این آسانا از وضعیتهای مهمی است که خستگی را در بدن کاهش داده و باعث شادابی ، سلامتی و سرزندگی شما میشود.

شروع حرکت به دو صورت انجام میگیرد :

1/ در وضعیت ویراسانا نشسته و به خم به جلو میرویم و سپس وضعیت را اجرا میکنیم.

2/ بر روی شکم قرار گرفته ، کف دستها را در دو طرف قفسه سینه میگذاریم و سپس در وضعیت مارجری آسانا یا وضعیت گربه مستقر میشویم. دستها به اندازه عرض شانه باز و پاها میبایست در امتداد کف دستها باشند. سپس با یک دم زانوها را از زمین بلند کرده و لگن را به سمت بالا میکشیم. پشت را به عقب هدایت کرده و وزن بدن بین کف دستها و پنجه پاها توزیع میشود.

توجه داشته باشید که دستها کاملا کشیده ، پاها صاف ، پشت زانوها باز و عضلات پشت ران میبایست به سمت باسن بالا کشیده شوند. پس از استقرار کامل در وضعیت آرام آرام پاشنه های پاها را به زمین نزدیک میکنیم و با دم و بازدم عمیق و شکمی حداقل هشت تنفس در وضعیت می مانیم.

 

,yoga,یوگا,یوگاکرج,یوگا کرج,بهترین باشگاه یوگا,آموزش یوگا,پرنده آزاد یوگا,آدوموکهاشوان آسانا,سگ سرپایین,سلامتی با یوگا,یوگا درمانی,یوگا البرز,کلاس یوگا,یوگا بانوان,یوگا استان البرز , Adho Mukha Svanasana موارد احتیاط و محدودیتفشار خون بالا ،سردرد ، اسهال ، مشکلات جدی دست و سرشانه ها ، بیماری سیاتیک حاد ، بارداری

 

,yoga,یوگا,یوگاکرج,یوگا کرج,بهترین باشگاه یوگا,آموزش یوگا,پرنده آزاد یوگا,آدوموکهاشوان آسانا,سگ سرپایین,سلامتی با یوگا,یوگا درمانی,یوگا البرز,کلاس یوگا,یوگا بانوان,یوگا استان البرز , Adho Mukha Svanasana فواید :

- سختی و خشکی را در کتفها و شانه ها کاهش میدهد و بازو و ساق پاها را تقویت میکند.

- موجب انعطاف و کشش در عضلات پشت ران میشود.

- گردش خون را به سمت سر بهبود بخشیده و در نتیجه فرد احساس سبکی و خنکی در ناحیه سر و مغز می کند.

- خستگی و استرس را کاهش داده و موجب تجدید قوا در کل بدن میگردد.

- خستگی های عضلات کمر را بر طرف میکند.

- به پیشگیری از پوکی استخوان کمک میکند.

- موجب تقویت دستگاه گوارش میگردد.

- تپش قلب را آرام میکند.

 

سلامتی و شادابی شما آرزوی ما است  

باشگاه یوگا پرنده آزاد