مقالات

باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد  

یوگا,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, مدیتیشن, مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, یوگا در البرز, ریلکسیشن, تنفس درمانی, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, باشگاه یوگاکرج, یوگای خوب, یوگا البرز, باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز, مرکز یوگای استان البرز,یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, ,تغذیه در یوگا   

عادات غذایی سالم در یوگا

مشاهده آنچه می­ خورید

برنامه غذایی خود را مشاهده کنید. چه غذایی را بیشتر مصرف می کنید؟ آیا مقدار زیادی کالری دریافت می ­کنید و زمان کافی برای سوزاندن آن ندارید؟ باید مصرف غذاهای کم حجم را که موجب اضافه وزن نمی شوند و آسان هضم هستند را در نظر بگیرید. روزانه زمانی را نیز صرف انجام حرکات یوگا کنید تا به سوزاندن کالری­ های اضافه کمک کند.

مصرف سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات با برگ­ های سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد منابع غنی از پروتئین، آهن کلسیم و فیبر هستند. این سبزیجات به آسانی اماده مصرف می ­شوند و بسیار اشتها آور می باشند.

دانستن زمان مصرف آب

همه ما در زمان تحصیل آموخته ایم که هفتاد درصد وزن بدن ما را آب تشکیل می­ دهد. ضروری است که بدن مقدار روزانه مواد معدنی مورد نیاز خود را از طریق مصرف آب دریافت کند. نوشیدن مقدار زیاد آب بدن را سم زدایی می­ کند و پوست شفافی به فرد می­ دهد. هرچند باید از نوشیدن آب در حین مصرف وعده های غذایی اجتناب کرد، زیرا باعث کند شدن فرایند هضم می­ گردد. نوشیدن آب باید 30 دقیقه قبل یا بعد از خوردن وعده غذایی باشد.

مصرف پروتئین کافی در رژیم غذایی

پروتین­ ها برای بدن ضروری هستند و باید قطعا در رژیم غذایی گنجانده شوند. برخی از منابع غذایی غنی از پروتئین عبارتند از: کلم بروکلی، سویا، عدس، مارچوبه و اسفناج. محصولات لبنی کم چرب نیز یک منبع غنی از پروتئین هستند. اطمینان حاصل کنید که بدن مقدار مورد نیاز پروتئین روزانه را دریافت می­ کند.

جویدن مواد غذایی

آیا تا به حال جویدن یک گاو را دیده اید! یک گاو حداقل 40 تا 60 بار غذای خود را می­ جود. یکی از آسان ترین و آشکار ترین راه برای هضم غذا جویدن آن است. بسیاری از مردم اغلب غذای خود را با عجله می­ خورند و تمایل به جویدن صحیح مواد غذایی ندارند در حالیکه هر آنچه که می خورید در نهایت هضم می شود اما غذای کمتر جویده شده زمان هضم بیشتری را در دستگاه گوارش می­ گذراند. علاوه بر این جویدن بیشتر مواد غذایی هضم آنرا آسان تر می­ کند و در حین جویدن کالری بیشتری بر اثر جنبش فک خود خواهید سوزاند.

اجتناب از مصرف غذاهای آماده و نوشابه های گازدار

اگرچه ممکن است غذاهای آماده بسیار لذیذ باشند اما آسیب­ های زیادی را به بدن می­ رسانند. این غذاها غیر بهداشتی هستند و همچنین چربی­ های ناسالم بسیاری نظیر اسیدهای چرب ترانس دارند. همچنین نوشابه­ های گازدار کربناته مقادیر زیادی شکر دارند که باعث چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان می­ شوند. به جای این نوشیدنی های مضر بدن خود را با مصرف یک لیوان دوغ یا لیموناد، تازه نگه دارید.

آشپزی در خانه

به جای سفارش پیتزا از آشپزخانه خود استفاده کنید و در منزل غذای مصرفی خود را تهیه کنید. شما همچنین می توانید شام خود را به جای روغن آفتابگردان یا بادام زمینی در روغن زیتون آماده کنید و آنرا سالم تر کنید. آشپزی در خانه یک سرمایه گذاری بسیار خوب است که اجازه می­ دهد که زمان بیشتری را در کنار خانواده خود باشید.

تمرکز روی غذا خوردن

بسیاری از ما در حین خوردن غذا پیامک می­ دهیم یا تلویزیون می ­بینیم  و متوجه مقدار غذایی که می­ خوریم نیستیم. اگرچه معده ممکن است پر باشد اما مغز میگوید که هنوز احتیاج به خوردن بیشتر دارد و در نهایت نیز شما بیش از حد مورد نیاز خود غذا خورده اید. اگر به تنهایی بر روی غذای خود تمرکز کنید در نتیجه به اندازه ای که بدنتان احتیاج دارد خواهید خورد. از این پس برای صرف وعده غذایی ریموت کنترل و موبایل خود را برای مدتی از خود دور نگه دارید.

نادیده نگرفتن مصرف صبحانه

صبحانه شاید مهم ترین وعده ی غذایی روزانه است که بدن خود را برای تمام روز آماده می­ کند. مطمئن باشید که قبل از اینکه از خانه خارج شوید، یک صبحانه غنی و سالم می­ خورید.

هضم بهتر مواد غذایی

نشستن در وضعیت واجراسانا برای چند دقیقه بعد از خوردن غذا به تقویت هضم غذا کمک می کند. این وضعیت یوگایی خاص، گردش خون در پایین شکم را افزایش می دهد و باعث بهبود فرآیند گوارش می شود.


به یاد داشته باشید که تغذیه شما، مسئله ای مهم و حیاتی است. بنابراین مواد غذایی را عاقلانه انتخاب کنید و بهتر بخورید. یک عادت غذایی خوب به شکل گیری شخصیت شما کمک می کند. همراه با عادات غذایی سالم، یوگا کمک می کند تا فردی پر انرژی، متعهد و متمرکز در تمام حوزه های زندگی خود باشید. 

اندوخته مهربانی تان فزون باد

باشگاه یوگا پرنده آزاد

یوگا,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, مدیتیشن, مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, یوگا در البرز, ریلکسیشن, تنفس درمانی, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, باشگاه یوگاکرج, یوگای خوب, یوگا البرز, باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز, مرکز یوگای استان البرز,یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, ,تغذیه در یوگا