آموزش مدیتیشن باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

♥ باشگاه یوگا پرنده آزاد ♥  مدیتیشن مدیتیشن رنگین کمان Rainbow Meditation باشگاه یوگا پرنده آزاد چاکرای اول مولادهارا چاکرای دوم سوادهیستانا چاکرای سوم مانی پورا چاکرای چهارم آناهاتا چاکرای پنحم ویشودهی چاکرای ششم آجنا چاکرای هفتم ساهاسرارا قرمز  نارنجی  زرد  سبز  آبی  نیلی  بنفش آرامش تعادل 

مدیتیشن رنگین کمان

Rainbow Meditation یا مدیتیشن رنگین کمان از مراقبه های بسیار موثری است که علاوه بر ایجاد تعادل در قسمت های مختلف بدن ، سبب کاهش استرس و اضطراب نیز می گردد . لازم به ذکر است ، تا زمانی که در انجام مديتيشن به مهارت نرسیده ايد این مدیتیشن را تجربه نکنید! حداقل چند ماه تمرين مداوم و روزانه مديتيشن به همراه انجام حرکت هاي فيزيکي يوگا يا آساناها را مي بايست انجام داده باشيد تا توانايي اجراي اين مراقبه را در خود ايجاد کنيد و البته شناخت جایگاه چاکراها و عملکرد آنها نیز الزامی است .

نحوه اجرا : مکان آرام و امنی را انتخاب کنید و در یکی از نشست های یوگا با ستون فقرات صاف و سر در راستای ستون فقرات بنشینید . دست ها را می توانید در وضعیت چین مودرا نگهدارید و يا به کف دست های رو به سقف بر روی زانوان قرار دهید . چشم های خود را ببندید و برای لحظاتی از تنفس طبیعی خود آگاه باشید . سپس آرام آرام دم ها و بازدم ها را عمیق تر کنید تا جایی که کاملاً ریلکس و آرام در امواج آلفای مغز قرار بگیرید . در این مرحله خود را در دشتی وسیع و زیبا مشاهده کنید . در این دشت سر سبز برای مدت کوتاهی قدم بزنید و از هوای مطبوع و طبیعت اطراف خود لذت ببرید . سپس رنگین کمانی را در پیش روی خود تصور کنید . ( رنگ های رنگین کمان از پائین به بالا به ترتیب عبارتند از : قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی ، بنفش ) با دیدن رنگین کمان آرام ، ولی شادمان به طرف رنگین کمان حرکت کنید و وارد رنگ قرمز آن شوید . تمامی اطراف خود را در رنگ قرمز شفـافی ببینید . با تنفس خود این رنگ را به درون بدنتان بکشید . تا جائی که سرشار از آن شوید . در این هنگام با خود ذهناً تکرار کنید:  هم اکنون با ورود نور قرمز تمامی وجود من سرشار از انرژی و شور زندگی میشود و عشق به ادامه زندگی در من افزایش می یابد . سپس این نور قرمز را متمرکز کرده و آن را به ناحیه چاکرای اول خود ( مولادهارا ) هدایت کنید .

پس از آن به آهستگی به طرف نور نارنجی بروید و وارد نور شفاف نارنجی شده و به همان ترتیب فوق با انجام چند دم عمیق فرض کنید که نور نارنجی شفاف و خوشرنگی از محل چاکرای دوم ( سوادهیستانا ) وارد بدنتان می شود . در این حالت جملات زیر را تکرار کنید : هم اکنون با ورود انوار نارنجی احساس شادمانی و اعتماد به نفس من افزایش می یابد و حس امید به زندگی در من موج می زند . پس از اتمام این مرحله مانند مرحله قبل نور نارنجی را در محل چاکرای دوم خود متمرکز کنید .

حال نوبت آن است که به آهستگی به طرف نور زرد رفته و با چند نفس عمیق نور شفاف زرد را از طریق شبکه خورشیدی وارد بدن خود کنید تا جائیکه تمامی وجود شما را پر کند . هم اکنون با خود بگوئید : اکنون که انوار زیبای زرد وارد بدن من می شوند ، حس عاطفه ، هوش ، خوش بینی به مردم ، خلاقیت و مناعت طبع در من افزایش می یابد و من را به سوی ایجاد ارتباطی زیبا با تمامی مردم هدایت می کند . در این هنگام تمامی نور زرد دریافت شده  را در محل چاکرای سوم خود ( مانی پورا یا شبکه خورشیدی ) متمرکز کنید .

رنگ بعدی که وارد آن می شوید رنگ سبز روشن ( سبز چمنی ) است . تمامی اطراف خود را مملو از این نور زیبا و شفاف ببینید . با کشیدن نفس های عمیق نور شفا بخش سبز را از طریق چاکرای قلب ( آناهاتا ) وارد وجود خود کرده و بگوئید : اکنون که انوار زیبای سبز در من نفوذ می کند و همراه آن احساس شادی و عشق به هم نوع و عشق بیکران به تمامی هستی سراسر وجود مرا فرا می گیرد با نفوذ این نور شفا بخش کلیه استرس ها ، تنشها و بیماری ها از وجود من رخت بر بسته و سلامتی مطلق تمام وجود مرا پر می کند . حال تمامی رنگ سبز را در محل چاکرای چهارم خود متمرکز کنید .

سپس به طرف نور آرام بخش آبی آسمانی رفته و وارد آن شوید . انوار آبی را از طریق چاکای پنجم ( ويشودهی ) وارد بدنتان کرده و به خود بگوئید : هم اکنون که انوار آرام بخش آبی در من نفوذ می کند ، احساس رخوت ، آرامش و آسایش در من افزایش می یابد . سپس تمامی نور آبی را در محل چاکرای پنجم خود متمرکز کنید .

اکنون زمان آن رسیده که وارد رنگ نیلی شوید . همزمان با چند نفس عمیق ، از طریق چاکرای پیشانی ( آجنا چاکرا يا چشم سوم ) خود را سر شار از این نور کنید و با خود بگوئید : هم اکنون که در نور زیبای نیلی قرار گرفته ام ، سرتاسر وجودم در هماهنگی با گیتی در آمده است و ذهن و تفکرات من آمادگی همبستگی با جهان هستی و عظمت موجود در این عالم را پیدا کرده است . زمان به واقعیت پیوستن رویاهای من فرا رسیده است ، منطق درک واقعیات و شگفتی های هستی در من افزایش می یابد . حال تمامی نور نیلی را در چاکرای ششم خود متمرکز کنید .

در مرحله آخر به طرف نور بنفش رفته و وارد رنگ شفاف ، زیبا و سرشار از شگوه و عظمت بنفش شوید . با چند نفس عمیق انوار بنفش را از طریق چاکرای تاج سر ( ساهاسرارا ) وارد کالبد خود کنید و تمامی وجود خویش را در نور بنفش ببینید و با خود بگوئید : سرتاسر وجود من در نور زیبا و پر انرژی بنفش فرو رفته است و تمامی ذهن و وجودم را درک الهی و عشق به عظمت خدا و قدرت او پر کرده است ، هم اکنون خود را دارای پشتوانه ای عظیم و قدرتمند می بینم و از این پس با موفقیت هایم سهمی را به نیازمندان خواهم بخشید ، تا به این طریق سزاوار رحمت خدایم باشم . در انتها این رنگ را در محل چاکرای هفتم خود متمرکز کنید .

در پایان تمرین ، در آرامش بسیار زیاد و با سبکبالی تمام ، فارغ از هر گونه تشویش و نگرانی و در کمال امیدواری از رنگین کمان خارج شده دوباره به دشت خود وارد شوید . سپس در حالی که در ذهن خود  با شمارش معکوس از ده تا به یک می شمارید از حالت آلفا بیرون آمده و آرام از پائین به بالا چشم ها را باز کنید .

 تذکر : هنگامی که وارد  هر یک از رنگ های رنگین کمان می شوید ، تا زمانی که آن نور را حس نکرده و ندیده اید از آن خارج نشوید و سعی کنید تا تمرکزتان را بیشتر نمائید تا رنگ و نور مورد نظر را کاملاً حس کنید . این مورد اهميت بسیاری دارد و نشان دهنده بسیاری از خصوصیات شما است  . هنگامی مدیتیشن رنگین کمان بهترین اثر را بر روی شما خواهد گذاشت که رنگ هائی که تصور آنها برایتان مشکل است را نیز ببینید و آنها را حس کنید  . با انجام این تمرین حداقل به مدت سه بار در هفته ، تعالی در سیستم انرژی بدن ایجاد شده و ضمیر ناخود آگاه شما با دریافت انرژی شفا بخش رنگ ها تعادل را بر وجودتان ایجاد خواهد نمود و البته آرامش زیبایی را  نیز تجربه خواهید کرد .

♥ باشگاه یوگا پرنده آزاد ♥  مدیتیشن مدیتیشن رنگین کمان Rainbow Meditation باشگاه یوگا پرنده آزاد چاکرای اول مولادهارا چاکرای دوم سوادهیستانا چاکرای سوم مانی پورا چاکرای چهارم آناهاتا چاکرای پنحم ویشودهی چاکرای ششم آجنا چاکرای هفتم ساهاسرارا قرمز  نارنجی  زرد  سبز  آبی  نیلی  بنفش آرامش تعادل 

آرامش کامل ، سهم قلبی است که در تصرف خداست

باشگاه یوگا پرنده آزاد