تنفس مربعی,تکنیکی برای از بین بردن استرس

تا راه درست نفس کشیدن را ياد نگيري ، مفهوم زندگي را درک نمي کني

جولي هندرسون  

 ا,پرانایاما,تمرینات تنفسی یوگا,تنفس مربعی,پرنده آزاد یوگا ,یوگا, باشگاه یوگا, چاکرادرمانی,آموزش یوگا در کرج,کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج,یوگاکرج, یوگا کرج,یوگا عظیمیه,مدیتیشن,مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز, یوگا استان البرز,یوگاالبرز,یوگای خوب,باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز,یوگای تخصصی,

تنفس مربعي :

در ادامه تمرينات تنفسی هندسی به تمرين تنفسی مربعي مي پردازيم . اين تمرين نيز مانند تمرين تنفسی مثلثي است ، با اين تفاوت که بعد از انجام عمل بازدم يک حبس بازدم نيز مي بايست اجرا گردد . با اجراي تمرين تنفسی مربعي ميزان اکسيژن در ريه ها و دستگاه گردش خون افزايش چشمگيري خواهد يافت. تمرين تنفسی مربعي را نيز به مدت سه تا چهار دقيقه انجام دهيد و از نتايج تأثیر گذار آن شگفت زده گرديد .

نحوه اجراي تمرين :

1/ با شمارش يک تا چهار از راه بيني به آرامي عمل دم را انجام دهيد .

2/ با شمارش يک تا چهار دم خود را در شش ها نگهداريد . ( حبس دم )

3/ با شمارش يک تا چهار بازدم را به آرامي انجام دهيد .

4/ با شمارش يک تا چهار بازدم خود را در شش ها نگهداريد . ( حبس بازدم )

به خاطر داشته باشید زمانی که شما در تمام اوقات در مورد تنفس خود هوشیار باشید ، اين آگاهي به زندگي روزمره تان نيز تسري پيدا خواهد کرد . در اين صورت است که متوجه خواهيد شد چه زماني به صورت عادي تنفس مي کنيد و در چه مواقعي نفس هاي شما منقطع و سينه اي است . از ديگر فوائد آگاهي از تنفس اين است که شما آگاه خواهيد بود از اينکه ذهن در چه زمان هايي در حال تاخت و تاز است! در اين لحظات است که شما به صورت ناخودآگاه و به طور خودکار به تنفس شکمي روي مي آوريد و در نتيجه آرامش ذهن را تجربه خواهيد کرد .

لحظه هايتان آرام 

باشگاه تخصصی يوگا پرنده آزاد ♥