آموزش یوگا در کرج,  مراقبه گاشو

مراقبه گاشو را می­ توان بصورت نشسته روی صندلی و یا روی زمین به صورت دو زانو ، یا چهار زانو انجام داد . نکته مهم در انجام این مراقبه صاف بودن کمر و ستون فقرات است چون در این حالت انرژی از کانال اصلی آن در بدن که کانال سوشومنا نامیده می ­شود و منطبق بر نخاع است به سهولت و سادگی جریان می یابد

  آموزش مديتیشن

, مراقبه گاشو, مریدین قلب, نادی ها, مریدین ها,,دهارنا, آرامش ذهن ,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, باشگاه یوگا, مدیتیشن,کنترل ذهن , یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, باشگاه یوگا, یوگا در البرز, سکوت ذهن, ریلکسیشن, مراقبه, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگا کرج, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان,  

مراقبه گاشو

گاشو ( Gasho ) به معنی دست های به هم چسبیده است . دست هایی که بر روی هم قرار گرفته ­اند و در مقابل قلب قرار داده شده ­اند .

مراقبه گاشو را می­ توان بصورت نشسته روی صندلی و یا روی زمین به صورت دو زانو ، یا چهار زانو انجام داد . نکته مهم در انجام این مراقبه صاف بودن کمر و ستون فقرات است چون در این حالت انرژی از کانال اصلی آن در بدن که کانال سوشومنا نامیده می ­شود و منطبق بر نخاع است به سهولت و سادگی جریان می یابد . مراقبه گاشو به تنهایی مراقبه کاملی است و هر کس می ­تواند روزانه 10 الی 20 دقیقه آن را انجام دهد . نکته مهم در انجام مراقبه گاشو این است که توجه و تمرکز می بایست بر محل تماس انگشت وسط  باشد . به طور کلی در بدن ما شبکه کاملی از کانال­ های اصلی و فرعی (نادی­ها و مریدین­ ها) برای جریان انرژی وجود دارد که مشابه آنچه که در سیستم اعصاب و یا سیستم گردش خون در بدن به چشم می خورد ، می باشند . یکی از مهمترین مریدین ­ها ، مریدین قلب است که از قلب به دستان و از آنجا به انتهای انگشتان میانی ختم می­ شود ، در نتیجه تمرکز بر این نقطه (یعنی محل تماس دو انگشت میانی در مراقبه گاشو) موجب تحریک این مریدین و آماده شدن و باز شدن آن برای انتقال مناسب جریان انرژی می گردد .

در روز­های اول تمرین این مراقبه ، ممکن است تمرکز شما از این نقطه قطع شود و فکرهای پراکنده به ذهن شما برسد ، در این حالت می بایست همچنان آرام باشید و هیچ عکس العمل تدافعی در مقابل این افکار نداشته باشید . فقط همچون ناظری خاموش به اين افکار نگاه کنید و آنها را بپذیرید و دوباره تمرکز خود را به محل تماس انگشت وسط باز گردانید . با این روش بزودی می ­توانید افکار خود را در کل زمان انجام تمرین مراقبه گاشو بر روی این محل متمرکز کنید ، بدون اینکه افکار مزاحم حواس شما را از این نقطه منحرف کنند .

توصیه می ­شود مراقبه گاشو را هر روز انجام دهید و به آن به صورت یک کار روزانه و لازم مانند ورزش کردن و یا مسواک زدن نگاه کنید . از انجام این مراقبه لذت ببرید و به نتایج بدست آمده از انجام روزانه و مرتب این تمرین که همان افزایش تمرکز و افزایش انرژی فردی است نیز توجه و تمرکز کنید . بزودی از انجام این تمرین لذت فرآوان خواهید برد و نتایج خوبی بدست خواهید آورد . به خاطر داشته باشید که این مراقبه در کمال سادگی ، بسیار قدرتمند است و می ­تواند یاوری خوب و همیشگی برای شما در زندگی باشد .

مزایای مراقبه گاشو

ایجاد آرامش

افزایش تمرکز

افزایش انرژی های فردی

تحریک مریدین قلب و آماده شدن آن برای جریان يافتن انرژی

مراحل انجام مراقبه گاشو

1/در حالتی آرام بنشینید .

2/کف دست هاي خود را به روی هم قرار داده و در مقابل قلب قرار دهید .

3/تمرکز و توجه خود را به محل تماس انگشتان میانی هر دو دست هدایت کنید .

4/به مدت 10 الی 20  دقیقه در این حالت بمانید .

5/تمرکز خود را از محل تماس انگشت وسط قطع کنید و دستان خود را پائین بیاورید .

6/از خودتان بخاطر انجام این تمرین سپاسگزاری کنید .

7/چند نفس عمیق بکشید و به حالت عادی باز گردید .

تذکر : توجه داشته باشید که این مراقبه ساده و مفید را همه می توانند انجام دهند و از فواید آن بهرمند گردند .

روزگارتان رنگ عشق

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد