آموزش مديتیشن

استان البرز+باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد کرج+Meditation+آموزش مدیتیشن+مراقبه+مراقبه گاشو+ Gasho+دست های به هم چسبیده+ريکی+تحریک مریدین قلب+نادی ها+مریدین ها+کانال سوشومنا 

مراقبه گاشو

گاشو ( Gasho ) به معنی دست های به هم چسبیده است . دست هایی که بر روی هم قرار گرفته ­اند و در مقابل قلب قرار داده شده ­اند .

مراقبه گاشو را می­ توان بصورت نشسته روی صندلی و یا روی زمین به صورت دو زانو ، یا چهار زانو انجام داد . نکته مهم در انجام این مراقبه صاف بودن کمر و ستون فقرات است چون در این حالت انرژی از کانال اصلی آن در بدن که کانال سوشومنا نامیده می ­شود و منطبق بر نخاع است به سهولت و سادگی جریان می یابد . مراقبه گاشو به تنهایی مراقبه کاملی است و هر کس می ­تواند روزانه 10 الی 20 دقیقه آن را انجام دهد . نکته مهم در انجام مراقبه گاشو این است که توجه و تمرکز می بایست بر محل تماس انگشت وسط  باشد . به طور کلی در بدن ما شبکه کاملی از کانال­ های اصلی و فرعی (نادی­ها و مریدین­ ها) برای جریان انرژی وجود دارد که مشابه آنچه که در سیستم اعصاب و یا سیستم گردش خون در بدن به چشم می خورد ، می باشند . یکی از مهمترین مریدین ­ها ، مریدین قلب است که از قلب به دستان و از آنجا به انتهای انگشتان میانی ختم می­ شود ، در نتیجه تمرکز بر این نقطه (یعنی محل تماس دو انگشت میانی در مراقبه گاشو) موجب تحریک این مریدین و آماده شدن و باز شدن آن برای انتقال مناسب جریان انرژی می گردد .

در روز­های اول تمرین این مراقبه ، ممکن است تمرکز شما از این نقطه قطع شود و فکرهای پراکنده به ذهن شما برسد ، در این حالت می بایست همچنان آرام باشید و هیچ عکس العمل تدافعی در مقابل این افکار نداشته باشید . فقط همچون ناظری خاموش به اين افکار نگاه کنید و آنها را بپذیرید و دوباره تمرکز خود را به محل تماس انگشت وسط باز گردانید . با این روش بزودی می ­توانید افکار خود را در کل زمان انجام تمرین مراقبه گاشو بر روی این محل متمرکز کنید ، بدون اینکه افکار مزاحم حواس شما را از این نقطه منحرف کنند .

توصیه می ­شود مراقبه گاشو را هر روز انجام دهید و به آن به صورت یک کار روزانه و لازم مانند ورزش کردن و یا مسواک زدن نگاه کنید . از انجام این مراقبه لذت ببرید و به نتایج بدست آمده از انجام روزانه و مرتب این تمرین که همان افزایش تمرکز و افزایش انرژی فردی است نیز توجه و تمرکز کنید . بزودی از انجام این تمرین لذت فرآوان خواهید برد و نتایج خوبی بدست خواهید آورد . به خاطر داشته باشید که این مراقبه در کمال سادگی ، بسیار قدرتمند است و می ­تواند یاوری خوب و همیشگی برای شما در زندگی باشد .

مزایای مراقبه گاشو

ایجاد آرامش

افزایش تمرکز

افزایش انرژی های فردی

تحریک مریدین قلب و آماده شدن آن برای جریان يافتن انرژی

مراحل انجام مراقبه گاشو

1/در حالتی آرام بنشینید .

2/کف دست هاي خود را به روی هم قرار داده و در مقابل قلب قرار دهید .

3/تمرکز و توجه خود را به محل تماس انگشتان میانی هر دو دست هدایت کنید .

4/به مدت 10 الی 20  دقیقه در این حالت بمانید .

5/تمرکز خود را از محل تماس انگشت وسط قطع کنید و دستان خود را پائین بیاورید .

6/از خودتان بخاطر انجام این تمرین سپاسگزاری کنید .

7/چند نفس عمیق بکشید و به حالت عادی باز گردید .

تذکر : توجه داشته باشید که این مراقبه ساده و مفید را همه می توانند انجام دهند و از فواید آن بهرمند گردند .

روزگارتان رنگ عشق

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد