آموزش مدیتیشن 

 ,دهارنا, مدیتیشن گل سرخ, آرامش ذهن ,آموزش یوگا در کرج, آموزش تمرینات تنفسی یوگا, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, باشگاه یوگا, مدیتیشن,کنترل ذهن , یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, باشگاه یوگا, یوگا در البرز, سکوت ذهن, ریلکسیشن, مراقبه, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگا کرج, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, باشگاه یوگاکرج, باشگاه یوگا کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان,

مدیتیشن گل سرخ

یکی از متداول ترين مراقبه هاي غیر تمرکزی مدیتیشن گل سرخ است . به طور کلی گنجاندن تمرينات غير تمرکزی در برنامه هاي مراقبه و مدیتیشن به صورت مؤثری بر تمرينات تمرکزی نيز اثر بخش بوده ، انجام متناوب این تمرينات در رشد و پیشرفت شما نیز تأثير چشمگیری خواهد داشت . اصولاً با انجام تمرین های عدم تمرکز حواس ، شما احساس خواهید کرد که خیلی عمیق تر از قبل مفهوم تمرکز را در می یابید و دستیابی به تمرکز نیز برای شما آسان تر از قبل است . در واقع در تمرین هاي عدم تمرکز ، شما در خود خلاء اي ایجاد می کنید که به واسطه آن شما را برای تمرینات تمرکزي آماده و مهیا می کند . ما توصیه می کنیم هر وقت می خواهید تمرکزی جدی بر مسئله ای داشته باشید ، مثلاً مطالعه کتابی ويژه يا حل و فصل مسئله اي مهم ، ابتدا تمرین وانهادگی و تمرینی از نوع غیر تمرکزی را انتخاب و انجام دهید و سپس به موضوع مورد نظر خود بپردازيد .

مديتیشن گل سرخ می تواند تمريني اساسي جهت تقویت تمرکز فکر باشد ، یعنی تمرکز بر هیچ! گل سرخي را برداريد و بدون تمرکز در گل سرخ خود غرق شوید . شما آگاهانه نگاه می کنید و به موضوع مورد نظر خود ، يعنی گل سرخ خیره می شوید اما در پس نگاه خود از تمرکز ارادی خبری نيست ، بلکه نگاهتان را در گل سرخ رها می کنید . تمرکز بر هیچ بر خلاف ظاهر کاملاً ساده اش به تمرین فراوانی نیاز دارد ، چرا که ذهن بلافاصله بازی های خود را آغاز خواهد نمود و البته این تمرین مراقبه ای بسیار گیرا و لذت بخش نیز هست چون تمرکز بر هيچ ما را از کشمکش ها و تحلیل های ويرانگر نجات می دهد و طعم فراموش شده آرامش را به ما می چشاند! بر گل سرخ خود مراقبه کنيد و  هر چقدر که می توانید در اين عدم تمرکز باقي بمانيد . در پایان مراقبه می توانید از خودتان و از گل سرخ خود تشکر کنيد!  

نوع ديگر تمرکز بر هيچ مي تواند خيره شدن به گوشه ای از طبيعت باشد! مثلاً از پنجره اتاق خود به کوهی بلند چشم بدوزید و يا وقتی در پارک نشسته ايد به گوشه ای از طبیعت خیره شوید و حالتی وانهاده به خود بگیرید . شما منظره اي را نگاه می کنید اما بدون قضاوت ، بدون تفکر و بدون تمرکز . هم عضلات راحت هستند و هم نگاه آرام است . به طور کلی شما هر زمان که بتوانید این توانایی "عدم تمرکز" را در خود ایجاد کنید ، خود به خود توانایی "تمرکز داشتن" را نیز در خود تقويت کرده ايد . در واقع توانایی تمرکز نداشتن ، شما را آنقدر در خود غرق می کند که ديگر جايي براي افکار مغشوش و پراکنده و گفتگوهاي ذهني باقي نمي گذارد و اینجاست که سلول هاي مغز به استراحت می پردازد و تجربه آرامش پاداش مراقبه کننده می گردد!

 در آرامش باشید ♥

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد