آموزش مراقبه

استان البرز باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد کرج مراقبه به درون کشیدن انرژی زمین ، مراقبه به همراه تنفس ، انرژی بخشیدن به چاکرای ریشه مولادهارا ، meditation  سیمین صدیق ابراهیم نیا

مراقبه به درون دمیدن انرژی زمین

 
1/با پاهای برهنه و در حالی كه كف هر دو پایتان بر روی زمین و دستهایتان با كف دست رو به بالا بر زانوانتان قرار دارد بر روی یک صندلی راحت بنشینید . به صندلی تکیه ندهید ، اما ستون فقرات را صاف و کشیده قرار داده و سر را در راستای ستون فقرات نگهدارید .

2/تنفس تان را تنظیم كنید تا آهسته ، ملایم و منظم شود . همچون تمام تمرینات تنفسی یوگا ، دم و بازدم را از طریق بینی انجام دهید

3/به هنگام تنفس ، آگاه باشید كه پاهای شما بخوبی با زمین زیر پایتان در تماس است . از تصور تماس پاها با زمین لذت ببرید .

4/اكنون عمل دم را بگونه ای انجام دهید كه گویی از طریق پنجه پاهایتان صورت می گیرد . تصور كنید كه عمل دم در شكل انرژی وارد پنجه های پاها می شود! اگر به هر دلیلی قادر نیستید در چنین وضعیتی بنشینید و باید چهار زانو باشید ، تصور كنید كه انرژی از طریق کف لگن وارد بدن می شود .پس از سه تنفس عمیق ، این انرژی را به شكل نوري قرمز رنگ ، شفاف و روشن ببینید . با هر دم ، این انرژی را تا بالای پاهایتان و به سوی مابقی اعضای بدنتان بكشید . تا زمانی كه احساس كنید که سرشار از انرژی شده اید به چنین تنفس ملایمی ادامه دهید . انرژی رنگ قرمز می تواند برای انرژی دار كردن پاها و لگن خاصره و برای كمك به متعادل كردن تمام شرایط در این بخش از بدن مورد استفاده قرار گیرد . این تمرین در وضعیت ایستاده نیز قابل انجام است . البته از دیگر فواید اين مراقبه به همراه تمرین تنفسی اين است که برای دقايقي از دویدن های بی حاصل دست کشیده و استراحت کرده اید و در نهایت آگاهی خود را نسبت به بدنتان نیز بالا برده اید . پس از پایان مراقبه در حالیکه احساس تازگی و طراوت می کنید ، آرام آرام به حال خود بازگردید و سفر زیبای زندگی را با توکل به خداوند متعال در کمال شادی و امیدواری ادامه دهید .

در پناه حق باشید 

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد