✨ تاثیرات درمانی یوڪَا بر ڪمر درد ✨

 
امروزه دانشمندان علوم پزشکی و  همچنین روانشناسان پس از سال ها پژوهش و بررسی در زمینه آثار گوناگون یوگا بر جسم و روان آدمی با اطمینان کامل اعلام نموده اند که حرکت های بدنی یا همان آساناهای یوگا همراه با تمرین های تنفسی و شیوه های آرامش بخشی و مدیتیشن یوگا در از بین بردن آثار زیان بار استرس و تنشهای عصبی بسیار موثر بوده و بهره گیری از تمرین های یوگا جسم را آکنده از انرژی و نیروی حیات ، ذهن را روشن و خلاق و روان را سرشار از رضایت مندی و تعادل میگرداند. نتایج تحقیقات پژوهشگران همچنین نشانگر آن است که یوگا بطرز چشمگیری  موجب درمان کمر درد و کاهش دردهای عضلانی و استخوانی ناشی از این بیماری میگردد. اصولا اگر تمرین های یوگا بطور منظم و پیوسته اجرا شوند علاوه بر اثرات درمانی ، بهترین و بی ضررترین وسیله برای غلبه بر دردهای جسمانی منجمله دردهای پشت و کمر میباشند. تحقیقات ثابت کرده است که تمرین‌های فیزیکی یا آساناهای یوگا تنش‌های موجود در بدن را قبل از آنکه ضایعه آفرین گردند از بدن خارج میکنند. این تمرینات عضلات طرفین مهره ‌های کمری را تقویت کرده ، با آرامشی که ایجاد میکنند سلامتی مهره‌ها و دیسک های بین مهره‌ای را نیز تضمین  میسازند ، تاندون‌ ها را نقوی و محکم میکنند و تناسب اندام بی نظیری نیز در بدن ایجاد می نمایند. علاوه بر آن بر اثر تمرین های یوگا فشارهایی که بر روی اعصاب بین مهره‌ای وارد میشود از بین میرود و فرد قابلیت ارتجاعی مهره‌های خود را هم باز می یابد. یوگا عضلات شکمی را نیز تقویت میکند و سبب میشود این عضلات نقش صحیح خود را در نگهداشتن وضعیت مناسب بدن و حمایت از لگن ایفا کنند. در ادامه چند حرکت مفید یوگا برای درد کمر را نیز برایتان می آوریم ، باشد که مفید واقع گردد :
 
✨وضعیت بی‌جان یا شاواسانا 
✨کشش طولی بدن
✨کشیدن زانوها به سمت شکم
✨پیچ خوابیده یا سوپتااودهاركارشان آسانا 
✨وضعیت ماهی یا ماتسی آسانا
✨وضعیت مار کبری یا بهوجانگ آسانا  
✨وضعیت پل یا ستوابانداسانا 
✨وضعیت نیم ملخ یا آردهاشالاب آسانا
✨وضعیت پیچ ساده با مرواکراسانا 
✨وضعبت کوه یا تادآسانا 
✨وضعیت گربه یا مارجری آسانا
✨وضعیت کودک یا بالاسانا 
✨وضعیت کشش خرگوش یا شاشانگ آسانا
✨تنفس شکمی با زانو های خم