♥ مقالات

باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

,لاغری با یوگا,کاهش وزن,باشگاه یوگا,چاکرادرمانی,یوگادرمانی,یوگا,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا, یوگاکرج, یوگا کرج ,یوگا در کرج, یوگا عظیمیه, باشگاه یوگا, مدیتیشن, مراقبه, یوگا برای بانوان, یوگا البرز,yoga, Meditation, یوگا استان البرز, یوگای بانوان کرج, یوگاالبرز, یوگا در البرز, ریلکسیشن, تنفس درمانی, آرامش درمانی , باشگاه یوگا کرج, یوگاعظیمیه, یوگا عظیمیه, یوگامهرشهر, یوگا مهرشهر, یوگا گوهردشت, یوگاگوهردشت, یوگا البرز, یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان, یوگای تخصصی کرج, باشگاه یوگاکرج, یوگای خوب, یوگا البرز, باشگاه برتر کرج, باشگاه برگزیده البرز, مرکز یوگای استان البرز,یوگا, کلاس یوگا, یاشگاه بانوان,راه یوگا,سیمین صدیق ابراهیم نیا,پرنده آزاد یوگا, 

یوگا برای کاهش وزن؟

یکی از خطرات جدی که بعضی افراد را تهدید می کند بیماری چاقی است. اضافه وزن در اشخاص مختلف متفاوت بوده و به عبارت دیگر آناتومی بدن و متابولیسم ( سوخت و ساز ) آنان با یکدیگر متفاوت است. از طرفی اثرات نوع و مقدار غذا و ورزش نیز در افراد تفاوت دارد. در این راه ابتدا باید با خودشناسی پی برد که اصولاً  در ایجاد هماهنگی اعضای بدن و توازن و تناسبی که باید در سلامت جسم و تقویت روح و در نتیجه زیبایی طبیعی به دست آورد، جسم در چه شرایط وزنی کارایی لازم را در فعالیت های روزمره خواهد داشت. در این راستا یوگا بهترین روش شناخته شده است. حرکات این ورزش بدون کوچکترین فشاری بر جسم انجام می پذیرد و حرکات آن در هماهنگ ساختن اندام ها و غدد داخلی فوق العاده موثر می باشد. یوگا می تواند کمک کند تا شما خوشی، سعادت و برکت را تجربه کنید و در عین حال به شما کمک می کند تا چند پوند نیز وزن کم کنید. بسیاری از افراد مشهور مثل جنیفر انیستون، هال بری، گوئینت پالترو و مدونا یوگا می کنند و بسیاری از ورزشکاران حرفه ای معتقدند انجام یوگا باعث شده  است که در رشته خود پیشرفت کنند.

یوگا یک تمرین ذهنی - بدنی است که بسیاری معتقدند که نتایج زیادی دارد از محکم شدن بدن تا تغییر دیدگاه شما نسبت به زندگی. اما آیا این تمرینات شگفت انگیز به کاهش وزن شما نیز کمک می کند؟

دانا ادیسون یک مربی یوگاست که می گوید " یوگا یک مسیر فوق العاده است که باعث می شود شما با بدنتان در ارتباط باشید، کاری که روش های تمرینی  دیگر انجام نمی دهند و در عین حال شما می توانید وزن هم کم کنید."

یوگا چگونه عمل می کند؟

در سال 2005 آلن کریستال ( یوگی، پزشک، محقق) یک تحقیق پزشکی در مورد اثر یوگا بر روی کاهش وزن انجام داد. کریستال و همکاران 15500 مرد و زن میانسال سالم را انتخاب و اثر تمرینات یوگا را بروی آنها بررسی کردند. محققان نتایج را آنالیز کردند و تمام فاکتورهای دیگری که ممکن بود بر روی تغییر  وزن اثر داشته باشند مانند رژیم غذایی و سایر تمرینات را مد نظر قرار دادند. نتایج نشان داد که یقیناً یوگا می تواند موجب کاهش وزن شود و یا حداقل از افزایش وزن جلوگیری کند. افراد دارای اضافه وزن که یوگا کرده بودند در یک دوره زمانی مشخص توانسته بودند پنج پوند وزن کم کنند، در حالیکه افراد مشابه که یوگا نکرده بودند 14 پوند وزن اضافه کرده بودند.

کریستال می گوید که حداقل از نظر علمی مشخص نیست که یوگا چطور به افراد کمک می کند که وزن خود را کاهش دهند ولی وی اعتقاد دارد که اثرات یوگا بسیار زیرکانه است و احتمالا به جنبه های بدنی- ذهنی یوگا مربوط می گردد. کلمه ای که می شود به کار برد آگاهی است. در واقع یوگا کمک می کند که بتوان ارتباط بین ذهن و بدن و دیدگاه انسان نسبت به غذا و خوردن را تغییر داد.

ادیسون اضافه می کند که یوگا شما را نسبت به تغییر انعطاف پذیرتر می سازد، بنابراین اگر شما فکر می کنید که باید روش زندگی خود را تغییر دهید، می بایست طرز فکرتان را نسبت به غذا و الگوی خوردن خود تغییر دهید. یوگا به شما کمک می کند که ارتباط بهتری با بدن خود داشته باشید و به شما در انجام تغییرات مذکور کمک می نماید. عقیده دیگر این ست که یوگا یک ارتباط ذهنی- بدنی قوی را به جلو می برد و در آخر به شما کمک می کند که نسبت به چیزی که می خورید و زمانیکه سیر می شوید آگاه باشید. اساساً با یوگا شما یاد می گیرید "که بدنتان دشمن شما نیست و افزایش آگاهی که شما نسبت به بدنتان کسب می کنید را می توان به کنترل بهتر اشتها تعبیر نمود."

سبکبال و شاداب باشید

ترجمه : احظم حدادی عضو فعال باشگاه یوگا پرنده آزاد

 منبع : سایت www.webmed.com

باشگاه یوگا پرنده آزاد

,چاکرادرمانی, یوگا درمانی,باشگاه یوگا,باشگاه یوگا در کرج,یوگا,آموزش یوگا در کرج, کلاس یوگا در کرج, باشگاه یوگا در کرج, یوگا,باشگاه برتر کرج,بهترین باشگاه,