آموزش تکنیک های کاربردی يوگا

کانون یوگا پرنده آزاد+ آموزش تکنیک های کاربردی یوگا+یوگاyoga++مدیتیشنmeditation++آساناasana++ تکنیک بستن چشم ها+تقویت حس لامسه+ تقویت حس شنوایی+باشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد کرج+parandeazadyoga+

آیا می دانید چرا در حین تمرینات یوگا توصیه به بسته ماندن چشم ها می شود؟ 

 بسته ماندن چشم ها در حین تمرینات یوگا تکنیکی کاربردی است . رودی را در نظر بگیرید که پر آب ، خروشان و روان است . فرض کنید این رود در نهایت به پنج نهر بزرگ و کوچک تقسیم می شود که یکی از این نهرها پر آب تر و قوی تر از بقیه است . حال تصور کنید راه این نهر بسته شود! فکر می کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ واضح است که آب بیشتری به چهار نهر دیگر وارد میشود و آنها قوی تر خواهند شد! در این مثال ٬ رود اصلی همان آگاهی ما است که به پنج نهر کوچک یا همان حواس پنجگانه ما جاری می شود . قوی ترین حس ما در بیشتر موارد حس بینایی است که با مسدود شدن آن آگاهی بیشتری به حواس دیگر جاری میشود . حواس مورد نظر یوگا بصورت خاص حس لامسه (حس جاری در حرکت) و حس شنوایی (گوش دادن به گفته های مربی) است . زمانی که به صورت آگاهانه چشم ها را می بنديم ضمن اينکه آگاهی را به درون معطوف می کنیم ، حواس دیگر خود خصوصاً حس لامسه و حس شنوایی را نیز تقويت می کنیم و البته از توجه به دنیای اطراف که به وسیله چشم ها صورت می گیرد نیز ممانعت می نمائیم . اگر دقت کرده باشید در زندگی روزمره نیز همه ما در بیشتر مواقع به صورت ناخود آگاه ٬ از تکنیک بستن چشم ها برای تقویت سایر حواس خود استفاده می کنیم . مثلاً وقتی گل خوشبویی را می بوییم ، معمولا ناخودآگاه چشمانمان را می بندیم یا وقتی در حال عبادت و نماز خواندن هستيم و یا زمانی که به موسیقی مورد علاقه مان گوش می دهیم . . .  بنابر این توصیه می شود در حین انجام آساناهای یوگا و همچنین مراقبه ها از تکنیک بستن چشم ها حداکثر استفاده را ببريد . مطمئن باشید با این عمل در مسیر تمرینات خود پیشرفت بیشتری داشته و رشد آگاهی خود را نیز افزایش خواهید داد .

اندوخته مهربانی تان فزون باد

باشگاه یوگا پرنده آزاد