مطالب  مرتبط باشگاه علمی ـ تخصصی یوگا پرنده آزاد

استان البرز باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد کرج ، مطالب مرتبط : از کودکان بیاموزيمبرگزیده ای از کتاب : «آخرین راز شاد زيستن» نوشته : آندرو متیوس

برگزیده ای از کتاب : «آخرین راز شاد زيستن» نوشته : «آندرو متیوس» 

از کودکان بیاموزيم

ما می‌توانیم خیلی چیزها را از کودکان یاد بگیریم و بسیاری از ما این اقبال بلند را ‏داریم که پس از گذشت بیست یا سی سال از دوران کودکی خود ، بار دیگر از نزدیک با ‏این دوره‌ی سحر‌آمیز آشنا شویم و اگر بچه‌های ما نیز خود صاحب فرزندان دیگری شوند ، باز هم در ‏سالیان دورتر می‌توانیم درس‌های تازه‌تری از کودکان بیاموزیم . بنظر می‌رسد که بسیاری از والدین فرآیند تربیت را مانند یک خیابان یک‌ طرفه ‏تصور می‌کنند ، اما من معتقدم که باید ‏زمان بیشتری را به یادگیری از فرزندان‌مان ‏اختصاص دهیم و کمتر به فکر تربیت آن‌ها باشیم . بچه‌ها بیشتر از بزرگسالان می‌دانند که چگونه اوقات‌شان را به خوشی بگذرانند . ‏می‌دانند که چگونه بخندند . برای خندیدن نیازی به بهانه‌های بزرگ ندارند و گاه اصولاً به ‏بهانه نیازی ندارند . می‌خندند چون خندیدن ، احساس خوبی به آن‌ها می‌دهد . اما آیا شما امروز ‏از سهمیه‌ خنده‌ خود استفاده کرده‌اید؟

بچه‌ها بی‌اختیار و خود به ‌خود به وجد می‌آیند . هر چیزی را بی‌جهت تجزیه و تحلیل ‏نمی‌کنند.  آن‌ها فقط در مشغله بودن‌اند . هر گاه بزرگسالی را با چنین روحیه‌ی خود به ‌خودی ‏می‌بینیم ، دلمان می‌خواهد سر تا پایش را زر بگیریم . ‏بیائید کمتر فکر کنیم و بیشتر پاسخ دهیم.  بچه‌ها شیفتگانی ابدی‌اند . بچه‌ها کنجکاوند . یک صخره ، یک سوسک ، یک حفره روی زمین یا یک موش ، برای یک کودک منشأ حیرت و شگفتی است . هر چیزی یک تجربه‌ مهیج و تازه برای مجذوب شدن است . اما بزرگسالان کنار می‌کشند . آن‌ها واقعاً چیز زیادی در مورد صخره‌ها و سوسک‌ها یا حفره‌ها و موش‌ها نمی‌دانند . خیلی چیزها هست که هنوز برای دانستن باقی‌ست . اما مشکل این است که بسیاری از ما با رسیدن به دوران بزرگسالی ، فراموش کرده‌ایم که این سیاره چه جهان سحرآمیزی‌ست . بچه‌ها همه چیز را به‌سادگی می‌پذیرند . در آن‌ها پیشداوری وجود ندارد . از دید بچه‌ها فقیر و غنی ، سیاه و سفید ، . . . همه خوب هستند . بچه‌ها شما را می‌پذیرند ، بچه‌ها اوضاع و احوال را می‌پذیرند ، تا آنکه : نپذیرفتن را یاد می‌گیرند . . .

  بيائيد مهرورزي را از کودکان بياموزيم

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد