يادداشت هاي مفيد باشگاه علمی ـ تخصصی یوگا پرنده آزاد  

عملکرد بدن خود را در زمان خواب بهتر بشناسيم ♥

استان البرز باشگاه یوگا پرنده آزاد کرج  سیمین صدیق ابراهیم نیا عملکرد بدن خود را در زمان خواب بیشتر بشناسيد


برای سالم زیستن ، باید خواب راحت و آرامی داشته باشيم . به موارد زیر دقت کنید تا يکي ديگر از موارد اهمیت خواب برای شما روشن گردد :

ساعت 9 تا 11 شب:

زمانی برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری بدن است که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد . عدم آرامش در اين زمان اثر منفی بر روی سلامتی خواهد داشت .

  ساعت 11 تا 1 شب :

عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما مي بايست در خواب عمیق باشید .

ساعت 1 تا 3 نیمه شب :  

عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود .

ساعت 3 تا 5 صبح :  

عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه ها اتفاق می افتد.  بعضی مواقع دیده شده  است که افراد در این زمان ، سرفه یا عطسه میکنند .

ساعت 5 تا 7 صبح :  

این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد ، لذا سعي کنيد محتويات روده بزرگ را دفع کنید .

ساعت 7 تا 9 صبح :  

عمل جذب مواد مغذی صورت می گیرد ، پس بهتر است صبحانه بخورید . افرادی که بیمار می باشند ، بهتر است صبحانه را حدود ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند . کسانی که می خواهند تنـاسب اندام داشته باشند ، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها ، حدود ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمیخورند ، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و حداقل تا ساعت 9 صبح صبحانه اي ميل کنند .
توجه : دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب ، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند .از نيمه هاي های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد . در ایام تعطیل ، بسیاری از افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات ، با خستگی به سر کار می روند ، چون عملکرد بدن دچار سردرگمی شده ، همچنين عمليات خون سازي بدن نيز دچار اختلال شده است .

« ♥ همیشه زود بخوابید ، زود بيدار شويد و خواب آرامی داشته باشید »

 
 
شاد و سلامت باشيد ♥ 

 ♥ باشگاه تخصصی يوگا پرنده آزاد ♥