مطالب مرتبطباشگاه علمی تخصصی یوگا پرنده آزاد

 آموزش آرامش+الا به ذکرالله تطمئن القلوب+يادخداوند+آرامش درمانی+یوگا+مدیتیشن+مراقبه+پراناياما+تمرینات تنفسی+تکرارمانترا+تمرينات تمرکزی+تغذیه سالم+پرهیز از عادت+زندگی درلحظه ابدی اکنون+بردباری+بهره گیری از طبیعت+تغییرنگرش+تربیت حواس+خنده درمانی+آروماتراپی+رایحه درمانی+انعطاف پذیری+باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد کرج+ استان البرز

روش هایي برای دستیابی به آرامش

1/ آگاه باشید که با ياد خدا ، دل ها آرام می گیرد . (سوره رعد)

2/ در انديشه هاي خود سخت گير نباشید . هر چه انعطاف پذيرتر باشید ، آرام تر خواهید بود!

3/ از تنفس های آرام و عميق بهره بگیريد . (لطفاً به بخش پراناياما يا تمرين هاي تنفسی يوگا مراجعه کنید .)

4/ مشكلات و تشويش هاي خود را بنويسيد و ببينيد كه چگونه موقع خواندن آنها ، مشكل شما حل يا ناپديد مي شود .  

5/ از آروماتراپی یا رايحه درمانی بهره بگیرید . بوي خوش موجب افزايش سروتونين در مغز شده  و پديد آورنده آرامش است .  

6/ نيايشگاه ها آرام ترين مكان ها هستند . به مسجد ، كليسا و . . . روی آوريد ، جايي براي نشستن پيدا كنید و آرامش اين اماکن متبرک را به درون بکشید

7/ انقباض فک ها و آرواره هاي خود را رها کنيد . براي اين کار ، سقف دهان را با زبان فشار دهيد .   

8/ كف دستان خود را بر دو طرف صورت خود قرار داده ، بيني خودرا بيرون بگذاريد . سپس دستان خود را به نرمي بر چهره بفشاريد و به آرامی شروع به انجام دم و بازدم کنید . آرامش فرا می رسد! 

9/ در جستجوي نكته اي باشيد كه شما را به خنده وا دارد . اگر چنین نکته ای را نيافتید ، تظاهر به اين کار كنيد و بخنديد .  

10/ تمركز بر يك صدا ، نور ، تصور ، ذکر ، تنفس و يا يك انديشه یعنی نوعی مراقبه! این تمرکز استرس و نگرانی را از شما دور می کند . (می توانید به بخش آموزش مديتیشن و يا مراقبه مراجعه کنید .)

11/ اگر بتوانيد مسائل كوچك زندگي را سهل بگيريد ، در حل مسائل پيچيده موفق خواهید بود . در اين كار آرامش عجیبی نهفته است .   

12/ براي رهايي از استرس دائمی زندگی دو راهکار وجود دارد : تغيير نگرش شما و تغيير مشكل . پس با تغيير نگرش خود نسبت به مسائل و مشکلات میتوانید آرامش را تجربه کنيد

13/ حواس بی تربيت! خود را تربيت كنيد! با پرهیز از تماشای صحنه هاي ناهنجار و يا شنیدن اصوات استرس زا و . . . آرامش را در وجود خود نهادينه کنید . از گوش خود براي شنيدن بهترين موسيقي ها استفاده کنید! از چشم خود براي ديدار برترين زيبايي هاي طبيعت بهره بگيرید و . . .

14/ در زمان هايي که استرس را تجربه می کنيد ، به تماشاي درختي بلند و زيبا بنشينيد .  

15/ كلام يا صدايي بي معني اما خوش نوا (مانترا) برگزينيد . در مكان هاي آرام و به هنگام آرامش ، آن كلام يا نواي انتخابي را كه راز شماست ، بي صدا بر زبان جاري سازيد و یا ذهناً به تکرار آن بپردازيد . هراز گاهی و نه هميشه ، در زمان هایی که اضطراب دارید ، چشم هاي خود را ببنديد و كلام راز انگيز خود را تکرار کنید .

16/ نهايت داشتن ، داشتن آرامش باطني و بردباري است . صبر و بردباری را تمرین کنید .  

17/ در گذشته و یا آينده زندگي كردن ، شما را از لحظه با شکوه و ابدی "حال" و "اکنون" ‌باز مي دارد . زماني كه نياز به شادي داريد هم اكنون است

18/ بسياري از ناراحتي هاي ما ناشي از اين است كه خود را در كارهاي يكنواخت محبوس كرده ايم ، كارهايي كه از روی عادت و به صورت مرتب تکرار می کنیم. هر از گاهی به دنبال تنوع و تغيير بگرديد ، تا ازكسالت و افسردگي نجات يابيد .

19/ براي دستيابي به آرامش از ميوه ها و سبزيجات خام بیشتر بهره بگیرید . ماست ، شير ، تخم مرغ، دانه هاي خوراكي ، حبوبات ، فندق و بادام  و . . . نيز مصرف كنيد .  

20/ به تمرینات يوگا بپردازيد و آرامش ماندگار را تجربه کنيد!

  لحظه هايتان آرام

باشگاه یوگا پرنده آزاد